Cum să găteşti pentru o săptămână întreagă cu doar 10 ingrediente şi un ajutor de nădejde

Pandemia de COVID-19 ne-a îndemnat să consumăm atât “strategic”, pe baza unei scheme de cumpărături mai cumpătate şi mai bine organizate, cât şi inteligent, profitând în egală măsură de legumele proaspete, în special cele de sezon, şi de cele congelate, pentru sporirea imunităţii şi susţinerea unei bune digestii. Cum valorificăm la maxim cumpărăturile şi cum gătim pentru o săptămână întreagă cu doar 10 ingrediente şi un ajutor de nădejde, povestim în articolul de astăzi.

Câţi dintre noi ar fi prioritizat până acum legumele în momentul alcătuirii listei de cumpărături? Odată cu recomandările Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii de a mânca sănătos pentru a contribui la stimularea sistemului imunitar, vânzările de legume au crescut cu câteva procente, mai cu seamă în ţările Europei Centrale şi de Est. Nimeni nu ne-a spus în fond şi la urma urmei o noutate, cu toţii ştiam că aportul de vitamine şi minerale din tot ceea ce poate fi cultivat în grădină este esenţial pentru buna funcţionare a organismului, însă până nu a sosit clipa în care sănătatea să ne fie realmente ameninţată, nu am făcut eforturi prea mari în a ne umple farfuriile cu salate, supe sau garnituri de legume preparate în cel mai sănătos mod cu putinţă – la abur. Ce-i drept, bucătăria tradiţională nu pune atât accent pe sănătate, cât pe gust şi pe plăcerea papilelor gustative. Însă cu ajutorul aparatului Artmix, le poţi avea pe amândouă: găteşti fără adaos de ulei, rapid (doar 30 de minute durează prepararea unei supe care nu are nevoie din partea ta decât de o apăsare pe buton), gustos (legumele îşi păstrează toate calităţile nutritive şi savoarea) şi economic (salvezi timp, energie şi nu faci risipă de nimic din frigider). Mai precis, cu ingrediente puţine, la îndemână şi accesibile.

Provocarea noastră: găteşte pentru o săptămână cu doar 10 ingrediente-cheie şi cu un ajutor de nădejde – Artmix.

Ne-am obişnuit să glorificăm mâncarea sofisticată, omiţând din ecuaţie un aspect extrem de important: cele mai rafinate preparate au la bază ingrediente minimale, simple – de cele mai multe ori maxim 3 sau 4. Genul de ingrediente care nu se epuizează niciodată de pe rafturile magazinelor sau din pieţe şi care oricât de banale ar fi, îndeplinesc toate exigenţele unei alimentaţii complete şi sănătoase. Pe lista de azi includem următoarele: morcovi, linte, avocado, ceapă, spanac, ouă, iaurt, dovlecei, ciuperci şi conopidă. În fiecare zi poţi găti altceva cu ele, sau le poţi transforma pe rând din garnituri/snack-uri, în feluri principale.

Nu trebuie să ai talente culinare aparte pentru a găti ceva diferit în fiecare zi a săptămânii. Artmix se pricepe atât la preparate reci, cât şi la feluri principale calde, aşadar ai toate motivele să îl ţii în priză:

  • Variante de mic-dejun rapid şi sănătos: avocado este unul dintre cele mai nutritive alimente, având în compoziţie 18 aminoacizi care participă la formarea proteinelor complexe, minerale (conţine cu 35% mai mult potasiu decât o banană) şi grăsimi de bună calitate care scad colesterolul LDL (cel ale cărui valori crescute pun în pericol sănătatea organismului). Prin urmare, reprezintă o opţiune excelentă pentru micul dejun, atât consumat ca atare (decojit, tăiat felii şi condimentat cu puţină sare şi piper), cât şi transformat într-un delicios guacamole rapid pregătit cu ajutorul lui Artmix: bucăţile de avocado se introduc în recipient, se adaugă o roşie tăiată cuburi, puţină ceapă sau usturoi, un strop de lămâie, piper şi opţional, o lingură de iaurt. Acelaşi amestec poate acompania şi două ouă posate sau ochi, câteva ciuperci la cuptor, nişte morcovi la abur sau chiar o pizza vegetariană.

  • Supe pline de savoare gata în jumătate de oră: practic în Artmix poţi introduce orice fel de legume, inclusiv cele rămase prin frigider sau cu care nu ştii ce să faci. Partea frumoasă la acest aparat este că te ajută să experimentezi şi să valorifici toate ingredientele, fără riscul de a greşi. Şi mai mult decât atât, îţi permite ca în fiecare zi la prânz să ai un fel de mâncare proaspăt, fără ca asta să însemne pentru tine o corvoadă. Iar pentru că supele constituie preparate complexe şi pline de vitamine, fiind recomandate de către toţi nutriţioniştii mai ales în această perioadă în care organismul are nevoie de cât mai multă susţinere şi ajutor, te poţi familiariza cu diferite combinaţii de legume, unele pe care poate nici nu le-ai încercat până acum. Ce părere ai de o supă cremă de ciuperci? Sau de o supă cu morcovi, dovlecei, ceapă şi conopidă? Ca să nu mai vorbim de faptul că dacă nu ai încercat până acum o supă de linte, cea preparată la Artmix te va face dependentă de această leguminoasă bogată în fibre, vitamine (în special B9, care joacă un rol important în buna funcţionare a sistemului nervos şi a sistemului imunitar) şi minerale (fosfor, fier, zinc şi magneziu), uşor de digerat şi cu puţine calorii. Iar dacă nu eşti încă pe deplin convinsă să acorzi o şansă supelor, mai avem un argument solid: supele chiar ţin de foame şi te împiedică să mai ronţăi între mese.

  • Cine uşoare şi sănătoase: nimic mai simplu – alimente gătite la abur. În Artmix poţi prepara atât legume, cât şi carne la abur, păstrând toate vitaminele şi nutrienţii, dar şi savoarea unică a ingredientelor. Nu este o metodă “de dietă”, fără gust, ci una la care apelează şi bucătarii profesionişti în pregătirea unor legume delicioase sau a unor frigărui suculente. În plus, gătitul la abur reduce semnificativ timpul de preparare al alimentelor, acestea păstrându-şi textura, forma şi aspectul apetisant. Poţi pregăti la abur, în Artmix, o cină alcătuită exclusiv din legume – conopidă, ciuperci, morcovi sau dovlecei, pe care să le condimentezi cu sare şi piper, şi să le serveşti alături de iaurt amestecat cu puţin usturoi şi ulei de măsline, sau poţi folosi legumele ca garnitură pentru un peşte, o pastă de tahini sau un orez. Totul în doar câteva minute.

Mai sănătoasă, mai suplă şi mai capabilă de a învăţa lucruri noi

Care este legătura dintre alimentaţia sănătoasă, greutatea corporală şi capacitatea cognitivă? Kilogramele în plus nu au impact doar asupra imaginii de sine, ci şi asupra creierului. Conform unui studiu publicat recent în jurnalul Eating Bahaviors, supraponderabilitatea are un impact covârşitor asupra memoriei. Un indice de masă corporală care depăşeşte valoarea normală, încetineşte absolut toate funcţiile şi procesele din organism, inclusiv abilitatea de a acumula şi de a reţine informaţii noi, de a face conexiuni şi de a performa la locul de muncă. Aportul de flavonoide, regăsit în legume şi plante verzi, este vital pentru menţinerea unei bune capacităţi cognitive, aşadar consumul de supe proaspete, smoothie-uri sau preparate la abur, reprezintă un punct excelent de plecare atât pentru o siluetă de invidiat, cât şi pentru o minte ageră.

WAW Tips&tricks: Unele legume, precum varza, broccoli sau morcovii se păstrează foarte bine timp îndelungat într-un loc răcoros şi ferit de căldură. La fel şi cartofii (inclusiv cei dulci), cu singura condiţie să nu fie tăiaţi sau decojiţi. În schimb, pentru a prelungi prospeţimea altor legume mai perisabile (ţelină, sparanghel, roşii, ardei gras, mărar, pătrunjel etc), cea mai inteligentă investiţie constă în recipientele din sticlă, sigilate prin sistemul unic de vidare şi de păstrare a hranei VacSy. Acesta înlătură aerul, împiedicând astfel deteriorarea alimentelor cauzată de micro-organisme şi de bacterii. Poţi păstra astfel mai mult timp, orice produs, indiferent că este în stare crudă sau preparat termic.

Follow:
Share:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *