Poveste despre frumusețe: cel mai vechi beauty-blogger de la noi și-a început cariera cu Zepter

Adina Necula este o enciclopedie în materie de beauty, fundamentată pe studii de profil din Londra, Paris și New York. De 14 ani scrie despre dedesubturile frumuseții, dar primii bani din beauty i-a câștigat în adolescență, ca distribuitor al cosmeticelor Zepter. Povestea Adinei e despre cum voința găsește mereu o cale, cu condiția să crezi în ceea ce faci.

Margaret Thatcher spunea, foarte plastic, că a fi o lady e un dat, nu o muncă: dacă trebuie să le explici oamenilor că ești o lady, înseamnă că nu ești. Adina Necula este acel gen de „lady” care nu are nevoie să le spună oamenilor cum și ce este, fiindcă e evident din primul moment. E delicată, atentă la fiecare detaliu și mereu cochetă – indiferent că gătește sau testează ultima cremă – dar fără să lase impresia că se dă peste cap pentru asta.

Când și-a relansat blogul AdinaNecula.ro, acum 2 ani, i-a dat numele „Lady Like” după ani buni în care acesta era complimentul pe care îl primea cel mai frecvent de la cititorii ei. Și mai ales pentru că, după 14 ani de scris despre beauty, știe că exact asta își dorește să promoveze: o viață firească dar rafinată, în care frumusețea să fie omniprezentă. Dar, dincolo de zona de beauty și de tratamentele pe care le testează și le împărtășește și altora, toată viața Adinei Necula este despre alegeri sănătoase și despre ritualuri zilnice pentru starea de bine.

Am aflat de curând că, deși scrie de 14 ani pe blogul ei și este cel mai vechi blogger specializat pe beauty de la noi, începuturile ei în carieră se intersectează puternic cu Zepter, lucru deloc întâmplător având în vedere atenția ei pentru sănătate. Mai întâi au fost vasele de gătit și apoi produsele cosmetice, care au făcut și obiectul primului ei „job”.

Începuturile cu Zepter au fost începuturile familiei ei cu Zepter: prin anii 90, părinții Adinei au fost printre primii cumpărători entuziaști ai deja-faimoaselor vase, mai exact al unui set complet Royal, cel mai mare de la vremea aceea.

Sănătatea începe din farfurie

„Adolescentă fiind, nu înțelegeam care e treaba cu acest Zepter și de ce atâta încântare pentru niște vase de gătit”, își amintește Adina, râzând. Este întrebarea tipică și unul dintre cele mai grele lucruri de înțeles pentru un tânăr care are cu totul alte priorități decât sănătatea, mai ales la vârsta la care toți părem invincibili și nemuritori.

Tatăl ei i-a explicat atunci cât de importante sunt vasele în care gătești pentru calitatea alimentelor și pentru sănătatea pe termen lung, în condițiile în care la vremea aceea era în toi dezbaterea pro și contra aluminiu versus inox.

Ca să fie confuzia completă, mama Adinei a anunțat-o și că setul proaspăt-cumpărat îi va rămâne ei moștenire, peste ani. „Nu înțelegeam: adică da, poți lăsa moștenire bijuterii, genți, pantofi, dar vase?”, râde Adina. ”Ei bine, la 23 de ani când m-am mutat singură, care crezi că a fost primul lucru luat cu mine? Un vas Zepter!”.

Era un vas de mărime medie, în care Adina putea să gătească tot felul de lucruri pe nivelul ei de începător pasionat. „Puteam să-mi fac și o supă, și o mâncare de legume, pentru cât găteam atunci era perfect”. Își amintește că prima ei supă a fost un fel de zeamă lungă cu piper din belșug, pe care a sorbit-o până la ultima picătură, pentru că era făcută de ea.

Ulterior, devenind din ce în ce mai interesată de gătit, și-a cumpărat tot mai multe vase, iar acum în bucătăria ei nu prea mai ai loc să arunci un ac. Dar e justificat, pentru că atât ea cât și iubitul ei, Dragoș, mănâncă sănătos și preferă să-și gătească singuri în loc să iasă în oraș. ”Preferăm să știm că sunt făcute de noi, cu ingredientele noastre. Nu există zi să nu intru în bucătărie și să prepar ceva, iar la vasele Zepter îmi place că nu ard niciodată mâncarea”, râde Adina. ”Pentru un om ca mine, care lasă focul mic și se duce la laptop să mai dea un email sau să urce o fotografie, iar apoi își amintește că a lăsat vasul pe aragaz, e important”. 

Când vorbește despre Zepter, Adina are entuziasmul celui care a crescut cu produsele în casă și care a înțeles prea bine cât de important e cum alegi să gătești și să trăiești. „Îmi place că fiecare produs face un pic mai mult decât îi e destinat să facă. În primul meu vas Zepter, spre exemplu, am ajuns să fac și deserturi la un moment dat, deși teoretic nu era pentru așa ceva. Sunt multifuncționale și poți să le folosești în fel și chip”. Pentru că nu mănâncă zahăr aproape deloc, Adina era entuziasmată de noua descoperire: faptul că More Juice Press poate fi folosit și pentru a face înghețată dietetică, fără zahăr. Tot un exemplu de multifuncțional și practic.

Frumusețea ca job

Chiar dacă vasele fac parte acum din viața ei de zi cu zi, adevăratul contact al Adinei cu Zepter a fost în momentul în care a intrat în lumea cosmeticelor brandului. Părinții o luau la prezentări, dar era mult mai interesată de produsele de îngrijire a pielii decât de vase, așa că s-a gândit să valorifice oportunitatea. De vreme ce tot se pregătea să plece în străinătate să-și facă specializările pe beauty, ar fi fost interesantă puțină practică înainte.

„Aveam 18 ani, știam că îmi doresc să profesez în domeniu și mă interesau prezentările de make-up și skincare fiindcă voiam să știu cum poți ajunge să dezvolți o relație cu clientul pe zona asta. Cei de la Zepter mă lăsau să testez, ne făceau și training de produse, iar asta mă fascina, fiindcă la momentul respectiv existau puține branduri la noi”.

La Zepter avea mostrele la discreție, iar partea interesantă – dincolo de faptul că își câștiga primii bani de una singură – era că putea să-și testeze abilitățile de convingere. ”Voiam să văd ce nevoi au oamenii, ce putem îmbunătăți la aspectul pielii lor, iar în cele 6 luni în care am fost distribuitor am făcut chiar un profit foarte bun”.

Mama Adinei încă folosește gama Zepter ”La Danza” și – chiar dacă produsele au evoluat foarte mult ca formulă – ambalajele au rămas la fel și îi trezesc uneori nostalgie Adinei. ”Culorile, logo-ul, totul a rămas la fel, îl recunoști de la o poștă. Exact așa arătau și atunci, iar mama încă le iubește”.

Adina își găsea clienții peste tot, fiindcă entuziasmul ei față de produse era molipsitor. Primii au fost vecinii de bloc. „Mă duceam la ușă, să le arăt ce produse și creme am descoperit. Aveam prietene de vârsta mea și le povesteam de toate minunile pe care le găsisem, apoi le arătam lucruri care li s-ar fi potrivit și mamelor lor”, își amintește Adina. ”S-a format un cerc de oameni care au luat întâi un produs, apoi altul și tot așa”.

A întrerupt activitatea când a plecat la studii, dar a fost una dintre cele mai frumoase provocări ale ei: primii bani făcuți singură, pe ceva care-i plăcea la nebunie dar ce nu știa sigur dacă POATE să facă. S-a convins nu doar că poate, ci s-a lămurit că i se potrivește perfect domeniul.

„Eu nu le dădeam niciodată oamenilor produse în care nu credeam. Foloseam la rândul meu tot ceea ce vindeam, iar ceea ce mi-a plăcut a fost că n-am simțit niciodată presiune”, își amintește Adina. „Adică am trecut prin toate trainingurile de vânzări de la Zepter, dar niciodată nu mi s-a spus că trebuie să vând atât sau atât, accentul se punea pe faptul că trebuie să îi explic cât mai bine clientului beneficiile produsului”. 

Puterea de convingere venea din cât de profesionist și detaliat reușea să prezinte produsul, nu din artificii de vânzare. E un principiu pe care-l aplică și acum în activitatea ei pe blog, fiindcă Adina e un povestitor de frumusețe, care nu „vinde” niciodată lucruri, ci încearcă să explice oamenilor cât mai precis ceea ce i-a plăcut sau a impresionat-o la un anumit produs sau tratament.

”Chiar dacă unui om nu-i trebuie un produs sau nu crede că îi trebuie, dacă tu îi prezinți onest și clar un lucru, e posibil să-și dea seama că-i trebuie și să-i îmbunătățești viața cu ceva. Despre asta e vorba”. Spre deosebire de alte domenii, în beauty totul trebuie testat pe termen lung, fiindcă nu poți recomanda o cremă fără să fi petrecut măcar o lună analizând efectele ei. ”La machiaj îți poți da seama un pic mai ușor, dar o cremă cere timp și cere niște criterii clare de analiză a produsului. Trebuie să ai termen de comparație”

Poți afla mai multe despre experiența Adinei cu produsele cosmetice Zepter AICI prin rubrica ei săptămânală de frumusețe de pe WAW-Romania.

Follow:
Share:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *