Mic-dejun în stil arab

Ți se întâmplă să te lovești de aceeași problemă în fiecare dimineață? Nu, nu are nicio legătură cu faptul că nu te poți hotărî cu ce haine să te îmbraci azi, ci mai degrabă ne gândeam la cum ar putea să arate micul tău dejun. Mai exact, vrem să te scăpăm de stres și să-ți propunem un mic dejun nou și savuros pentru tine și familia ta, cu ingrediente simple, pe care le găsești în orice frigider.

În meniul matinal arăbesc poți găsi un preparat numit Shakshuka. Știm, e greu de pronunțat, dar extrem de ușor de preparat! Principalele ingrediente sunt ouăle, roșiile, ardeiul și brânza feta, dar bineînțeles, poți adăuga orice legume și condimente sunt pe gustul tău. Shakshuka este unul dintre cele mai populare preparate din Israel și Orientul Mijlociu, dar sunt puțini cei care știu că rețeta originală provine din Africa de Nord, mai exact din Tunisia.

Cu ajutorul Zepter Cookware poți să mănânci sănătos, petrecând foarte puțin timp gătind. În vasele Zepter gătești la temperaturi joase, așadar mâncarea este sănătoasă și conține mai puține calorii, fără să fie secată de valorile sale nutriționale și fără să conțină grăsimi toxice cu potențial cancerigen.

Începutul unei zile perfecte!

Video aici 

INGREDIENTE (pentru 4 porții)

  • 1 ardei gras (întreg, tocat bucăți)
  • 1 ceapă (sau o legătură de ceapă verde)
  • 4 roșii tocate
  • 4 ouă
  • 200g brânză feta
  • Ardei iute, după gust
  • Mentă proaspătă

 

MOD DE PREPARARE:

  • Spală și toacă toate legumele în mod egal folosind tocătorul Felix din lemn de nuc și așează-le în Vasul de frigere URA antiaderent Z-FP2425-SC, rece.
  • Acoperă vasul cu capac și pornește sursa de căldură la foc mediu (160° C pentru plita cu inducție) timp de 2-3 minute, până când începe procesul de gătire, iar toate ingredientele își lasă zeama, care începe să circule în interiorul vasului.
  • Sparge ouăle deasupra legumelor în mod uniform.
  • Acoperă din nou vasul și coboară temperatura la 90° C (foc mic) timp de încă 10 minute, timpul necesar pentru ca totul să se gătească încet și să se coacă în același timp. În acest fel vei păstra toate vitaminele și vei împiedica dezvoltarea substanțelor toxice.
  • Mai târziu adaugi brânza feta și ardeiul iute. Dacă vrei, poți să dai vasul la o parte, să-l acoperi cu capac și să-l lași să se odihnească vreme de încă 5 minute, timp în care poți să așezi masa. Totul depinde de cum preferi să fie brânza, puțin cremoasă de la căldură, sau dacă preferi ouăle moi sau tari.
  • Pentru decor și un plus de gust, presărați puțină mentă proaspătă, piper negru măcinat și ulei de măsline extra virgin.

 

Poftă bună!

Chef Petra Gerić

Follow:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *