Sănătatea și kilogramele încep în farfurie

Viața ta e minunată așa cum este. Pentru scăderea în greutate și îmbunătățirea stării generale de sănătate nu-i nevoie s-o întorci pe dos. Doar s-o simplifici deștept.

Circulă atâtea teorii despre greutate și sănătate încât cu greu le ținem șirul. Există mereu o nouă dietă, un alt ingredient care trebuie eliminat sau, dimpotrivă, vreun superaliment care ne promite sănătatea veșnică. Enumerând tot ce ar trebui teoretic să facem pentru a trăi „ca la carte”, nu ne-ar ajunge două vieți să bifăm toate lucrurile de pe listă. Soluția nu este resemnarea, nici căderea în extrema tentantă a lui ,,Dacă tot nimic nu e sănătos, măcar gustos să fie”. Soluția e simplă și e chiar sub nasul nostru: să pornim de la ce avem.

Sună simplu, dar cum facem asta?

Statistic, din cele 3 mese obligatorii zilnic, chiar și cei mai ocupați oameni mănâncă cel puțin una dintre ele acasă, de regulă micul-dejun sau cina. Prânzul este aparent mai dificil de organizat în avans, deși am vorbit într-un alt articol despre metodele simple și ușoare de a-l pregăti rapid dimineața sau cu o seară înainte și a-l păstra fresh până la ora prânzului. Acum vom vorbi însă de mesele preparate și savurate în propria bucătărie.

Dinainte de pregătirea mesei, avem o senzație familiară de neliniște. Ne e foame, poate chiar poftă de ceva, dar ne-am promis că fix de astăzi începem să mâncăm sănătos. Și oare câte calorii ar avea acel orez cu fructe de mare sau friptura cu cartofi? Adesea nici nu mai savurăm mâncarea din farfurie fiindcă ne e teamă, subconștient, că nu e suficient de sănătoasă sau ne îngrașă.

De multe ori, diferența dintre o masă sănătoasă și ușoară și una care într-adevăr îngrașă și ne îngreunează digestia nu ține de ceea ce mâncăm, ci de CUM gătim mâncarea respectivă. Măsurăm cantități, calculăm calorii sau nutrienți, uitând ingredientele măsurate în unități aparent insignifiante: lingurițe, vârfuri de cuțit, miligrame. Și tocmai la ele se tranșează totul.

Când am început să facem exces de sare, ulei, condimente?

Noi, românii, am crescut cu basmul despre „sarea în bucate” și punem sare din plin în mâncare. Stropim cu ulei din cel care am auzit că e cel mai sănătos, mereu altul. Presărăm condimente care sună promițător pe pliculeț. Fierbem totul până la dezintegrare. De aceea, de prea multe ori, sentimentul de preaplin, de disconfort digestiv sau de îngreunare pe care-l resimțim este, de fapt, retenția de lichide în organism, corelată cu starea de balonare, letargia asociată unui ficat obosit sau aciditatea și refluxul gastro-esofagian.

Ca să mâncăm mai sănătos, e suficient să eliminăm ingredientele „nevăzute” – ulei, sare, adjuvanți de gust – și să gătim într-o oală sau tigaie care să păstreze gustul alimentelor. De la acest raționament logic și de la nevoia de soluții simple, rapide și eficiente s-a născut o tehnologie complexă, orientată spre utilitate maximă pentru consumatorul final.

Linia Zepter Masterpiece Cookware a fost gândită pentru ca vasele de gătit să păstreze savoarea naturală a alimentelor și nutrienții lor (vitamine, minerale, proteine), ca să nu fim nevoiți să mai adăugăm stimulenți de gust. Să nu uităm că întreg curentul „fără foc” a pornit tocmai de la faptul că, prin gătit, multe alimente își pierd aproape total atât valoarea nutrițională cât și gustul, fad în absența sării și a condimentelor.

Nici măcar uleiul și apa nu sunt necesare în vasele Zepter, gândite să păstreze frăgezimea alimentelor fără apă adăugată la gătit și să prăjească fără alte grăsimi decât cele conținute natural. Nu trebuie să ne crezi pe cuvânt, aruncă o privire AICI și vezi exact despre ce e vorba.

Foto: zepter.ro

Follow:
Share:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *