Idei de preparate savuroase şi cu puţine calorii pentru masa de Paşti

Preparatele tradiţionale de Paşte sunt absolut delicioase, însă vin la pachet cu extrem de multe grăsimi saturate, carbohidraţi şi zahăr. Mai precis cu o supradoză de calorii şi cu încercări extrem de grele pentru organism. În primul rând este vorba despre metabolizarea tuturor specialităţilor culinare, care se produce lent şi care supune organismul unui stres de care nu ne dăm seama până în clipa în care ne confruntăm cu un disconfort abdominal şi cu o stare de “prea plin”. În al doilea rând, cantitatea mare de alimente pe care tindem să le consumăm zilele acestea, se răsfrânge asupra siluetei, căci vorba aceea “de ce mănânci, de aia ai mai mânca”. Decizia de a ne petrece Sărbătorile cu bine şi cu moderaţie, ţine strict de noi, tocmai de aceea am decis ca în articolul de azi să povestim despre alternative sănătoase şi despre reţete de Paşte uşor ajustate din punct de vedere caloric.

Aperitiv bun şi uşor

Niciun meniu tradiţional de Paşte nu poate exclude secţiunea de aperitive, alcătuită de regulă din drob, ouă fierte, verdeţuri, brânzeturi şi salate. Ouăle sunt ce-i drept controversate şi evitate de către persoanele care se confruntă cu un colesterol mărit, însă în realitate doar un sfert din populaţie manifestă sensibilitate la colesterolul din ouă. Oul fiert conţine aproximativ 80 de kcal şi ajută la digestie, ceea ce înseamnă că dacă îl vom consuma ca atare, fără maioneză sau alte grăsimi, nu ne va îngrăşa deloc. Prin urmare, poate rămâne pe masă. Cu drobul în schimb este cu totul altă poveste. Chiar dacă drobul se prepară din organele mielului şi este mai uşor digerat de organism în comparaţie cu o porţie de friptură, există variante mult mai sănătoase şi mai rapide care pot fi încercate. Cum ar fi, drobul de ciuperci, a cărui compoziţie se pregăteşte în doar câteva minute cu ajutorul Artmix. Pur şi simplu adaugi în bol ciupercile curăţate, ceapa şi morcovii, apeşi butonul Pulse pentru a mărunţi totul, apoi căleşti puţin într-un vas, adaugi câteva ouă, o mână de pesmet, condimentezi cu sare şi piper şi dai la cuptor preţ de o oră şi puţin (verifici între timp dacă s-a copt cu ajutorul unei scobitori). Ciupercile conţin proteine de calitate şi spre deosebire de carne, se digeră foarte uşor şi sunt bogate în fibre. În plus, au doar 20 kcal/ 100 gr.

Salatele cu maioneză pot fi de asemenea înlocuite cu cele pe bază de iaurt, pătrunjel sau năut, care constituie atât aperitive delicioase, cât şi garnituri perfecte pentru felurile principale. Tzatziki este o salată originară din Grecia, însă care se regăseşte în foarte multe bucătării ale lumii şi care acompaniază de minune preparatele din carne sau legumele pe grătar/la cuptor. Baza salatei o constituie iaurtul grecesc, castraveţii şi usturoiul, la care se adaugă puţin usturoi, ulei de măsline extravirgin, sare şi piper. Artmix amestecă la perfecţie toate acestea in mai putin de jumatate de minut. Spre deosebire de o salata cu maioneza, care are aproximativ 200 kcal/portie, valoarea nutritionala a unei salate Tzatziki este la jumatate: doar 99 kcal si un continut scazut de glucide – 1,4 gr.

Patrunjelul este bogat in vitamina C, constituie o sursă importantă de proteine şi minerale, iar salata tabbouleh, originară din bucătăria arabă, aduce cu sine numeroase beneficii pentru organism. Primul dintre ele şi cel mai important în contextul unei mese bogate, precum cea de Paşte, constă în amplificarea puterii de digestie şi în prevenţia deranjului gastro-intestinal. Mai mult decât atât, consumată zilnic, timp de câteva săptămâni, această salată ajută la fortifierea sistemului imunitar. Reţeta este ultra-simplă şi se pregăteşte în doi timp şi trei mişcări la Artmix: pătrunjelul verde se adaugă în bol împreună cu suc de lămâie, roşii şi condimente, toate urmând a fi mărunţite în câteva secunde.

La fel de multe beneficii pentru sănătate prezintă şi humusul, o salată pe bază de năut care era consumată şi în antichitate, fiind extrem de populară în Palestina, Mesopotamia, Roma şi Egiptul antic. Humusul este bogat în proteine şi fibre, are efecte dovedite în reducerea riscului de boli cardiovasculare şi facilitează digestia alimentelor. Năutul conţine nutrienţi care reduc colesterolul şi grăsimi bune care împiedică acumularea de kilograme. În plus, humusul poate înlocui cu succes maioneza, fiind delicios cu legume sau cartofi copţi. Două cutii de boabe de năut, două linguri de pastă de susan, 3-4 căţei de usturoi, o lingură de ulei de măsline, sucul de la o lămâie şi puţină sare, toate amestecate în bolul Artmix garantează un adevărat deliciu “de dietă”: doar 160 kcal/100 gr.

Fel principal la abur

Mâncarea gătită la abur este nu doar delicioasă şi suculentă, ci şi extrem de sănătoasă. Practic în Artmix poţi pregăti orice fel de carne la abur, indiferent că este vorba despre frigărui de berbecuţ, curcan sau pui, chifteluţe din peşte, fileuri etc. De cele mai multe ori nu carnea în sine este cea care ne aduce un aport suplimentar de grăsimi saturate şi colesterol, ci modalitatea nesănătoasă în care este gătită. Aburii oferă o adevărată savoare oricărui tip de carne, grăsimea topindu-se lent, iar gustul surprinzând prin intensitate. Iar partea frumoasă este că alături de carne pot fi adăugate în suportul special şi câteva legume, care vor fi gata în acelaşi timp şi îşi vor păstra intactă forma şi culoarea.

Carnea de miel gătită la cuptor are aproximativ 250 kcal/100 gr şi 9 gr de lipide, în schimb preparată la abur are doar 190 kcal/100 gr şi niciun gram de grăsimi.

Desert proaspăt şi delicios cu doar 34 kcal

Cozonacul şi pasca cu greu pot fi considerate dietetice, însă ne putem “păcăli” pofta de dulce optând pentru o îngheţată. O îngheţată pe care o putem savura fără teama că ne vom îngrăşa câtuşi de puţin. Şi care nici nu necesită vreo îndemânare aparte în bucătărie. More Juice Press Frozen nu prepară nu doar sucuri nutritive ci şi îngheţată. Pe loc. Accesoriul special pentru îngheţată, permite obţinerea unui desert perfect, cremos şi omogen, fără cristale de gheaţă, exclusiv din fructe congelate. Putem opta pentru un singur sortiment de fructe sau pentru mixuri de fructe de sezon cu fructe exotice, la care pentru o consistenţă mai cremoasă putem adăuga avocado sau banană. Orice combinaţie am alege să facem, cu greu vom depăşi câteva zeci de kcal.

Follow:
Share:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *