7 motive pentru care Zepter este brandul ideal pentru mileniști

Născută cu trei decenii în urmă, compania Zepter este, în esență, un brand milenist. Produsul minții unui antreprenor vizionar, Zepter a știut înaintea vremurilor sale ceea ce își vor dori noile generații de la produsele și viețile lor. O dovedim în cele de mai jos, cu argumente și cifre concrete.

„Mileniștii”: pare numele unei societăți secrete, dar este de fapt denumirea generică dată generației născute de la începutul anilor ‘80 până la mijocul anilor ’90. După mileniști vine generația Z sau „zeții”, cei născuți de la mijlocul anilor ’90 și până acum.

Profund diferiți unii de ceilalți, mileniștii și zeții au însă un punct comun: sunt mult mai greu de câștigat și de încântat de către branduri, filozofii, curente politice sau idei seducătoare. În tot ceea ce fac, mileniștii și zeții caută răspunsul la o întrebare scurtă, dar cu o infinitate de ramificații. Aceeași întrebare pe care celebrul autor de leadership Simon Sinek a explorat-o în cărți și teorii demonstrate științific: DE CE? În orice faci, începe cu asta: „De ce?”.

De ce să consum un anume produs? De ce să-l aleg? De ce să cheltuiesc banii mei pe acest obiect și nu pe altul? De ce să mă investesc pe mine în acest produs? De ce această tehnologie și nu alta? De ce să îmi consum timpul cu acest lucru? De ce Zepter?

Un dicton de viață japonez spune că, de câte ori cumpărăm ceva, „cumpărăm o parte din noi înșine”, iar această sintagmă pare să fie reflectarea perfectă a modului de gândire „millennial”. Mileniștii și zeții știu mai bine decât toate generațiile de dinaintea lor ce și cum vor să fie, așa că brandurile pe care le aleg și produsele potrivite lor trebuie să țină pasul și să se potrivească vieților lor, nu invers. Trebuie să aibă un design deosebit, dar să fie funcționale. Să le simplifice viața în mod concret, dar să contribuie și la binele societății. Să le aducă bucurie, dar să nu reprezinte o risipă.

S-au dus vremurile în care un nume de brand frumos inscripționat pe un produs putea fi garanția succesului. Mileniștii vor mult mai mult. Nu sunt consumatori lacomi, ci cumpătați și orientați spre viitor: ce impact are produsul de azi și compania care îl produce asupra societății de mâine? Asta înțeleg ei prin societate civilă: să le pese de consecințele tuturor acțiunilor personale, de la un produs cosmetic cumpărat din magazin și până la sursa legumelor din farfurie sau a vaselor în care gătesc.

Analizând profilul consumatorului din generațiile de mileniști și zeți, am ajuns la o concluzie fericită și interesantă. Zepter, o companie fondată cu 31 de ani în urmă – așadar o companie „milenistă” prin însăși geneza ei – se potrivește perfect cu trendul zilelor noastre, fără să se străduiască vreun pic.

„De ce?”, te întrebi probabil… și bine faci.

Îți explicăm rapid în cele ce urmează, cu argumente și fapte certe.

Zepter este o companie milenistă prin esența ei pentru că:

1. Livrează exact ce promite, fără reclamă, surle și trâmbițe

Deși le plac reclamele deștepte, cu potențial viral, pentru mileniști și zeți advertising-ul nu mai este de multă vreme un vehicul de achiziție. O poveste frumoasă, oricât de ingenios ar fi împachetată, pălește în fața unui concept primitiv de simplu: AUTENTICITATEA. Un produs trebuie să-și convingă publicul prin ceea ce face și oferă concret, adică printr-o poveste de succes reală, bazată pe cifre, date și rezultate clare.

Zepter a început din viziunea unui tânăr antreprenor al anilor ’80 și a ajuns, organic, un brand internațional de succes. În centrul afacerii au rămas însă produsele și oamenii, în tandem. Dacă produsele nu ar face ceea ce promit, toți oamenii angrenați în povestea brandului n-ar mai avea de lucru începând de mâine, fiindcă nimeni nu ar mai cumpăra. Și totuși, clienții Zepter sunt fideli de 30 de ani acestui brand. E o cauzalitate directă, care pentru un „Milennial” sau un „Z” înseamnă exact ceea ce caută: firescul, autenticitatea, transparența.

2. E un brand activ social, dar în mod firesc și asumat

Pentru mileniști și „zeți”, implicarea social-culturală a unei companii, nu doar ca formă de PR pozitiv ci ca stil de viață și „modus operandi” este esențială atunci când fac o alegere. Philip și Madlena Zepter sunt implicați deja de trei decenii în inițiative culturale și proiecte ambițioase în toată Europa, dar mai cu seamă în regiunea Europei de Est. Madlenianum, din Zemun (Serbia) este prima operă privată din Europa de Est, după un model de management cultural care face furori în vest și care a permis, în timp, dezvoltarea unor repertorii și trupe care altminteri n-ar fi avut nicio șansă de afirmare.

Totodată, tinerii designeri sunt încurajați anual prin concursul de creație ArtZept, produsul câștigător fiind apoi promovat la nivel internațional. Multe branduri fac acțiuni de CSR strict de dragul imaginii, în schimb pentru Zepter acest gen de implicare culturală și socială a reprezentat de la bun început o normalitate, o stare de fapt, cu mult înainte ca „responsabilitatea socială corporatistă” să devină un trend al zilelor noastre.

3. Calitatea produselor se bazează pe expertiză de top, nu pe exploatarea unor vulnerabilități

Întrebarea lui Simon Sinek – „De ce?” – este mantra mileniștilor și a zeților secolului nostru, de aceea ei nu girează companiile strict interesate de profit. „De ce să cumpăr de la tine, dacă produci cu 2 lei în Cambodgia sau Vietnam, exploatând comunitățile locale, și încerci să-mi vinzi mie cu 200 de lei?” ar fi prima întrebare a noii generații pentru orice brand cu pretenții. Mileniștii și zeții s-au maturizat exact în perioada în care criza economică a lovit mapamondul, așa că au o aversiune nativă față de lăcomie și față de ideea de a vinde ceva cu orice preț, indiferent de victimele colaterale.

De aceea, ei preferă adesea să investească un brand care nu se promovează prin ideea de „cel mai mic preț”, dar care folosește materiale de calitate și dovedește respect față de natură și societate.

Produsele Zepter sunt produse în Europa și în Coreea de Sud, în țări cu competențe de vârf pe domeniile lor, în fabrici ultra-tehnologizate, folosind materiale de cea mai bună calitate. Vasele Zepter, spre exemplu, sunt făcute dintr-un aliaj metalic cu 50% mai scump și mai rezistent decât oțelul inoxidabil, complet antialergic și neutru. Este același folosit pentru ceasurile Apple, instrumentarul chirurgical și implanturile dentare. Mergem după expertiză, nu după mână de lucru ieftină, și facem asta de când ne știm.

4. Simplifică viețile în mod cuantificabil

Mileniștii și zeții sunt mai statornici față de branduri decât au fost cei de dinaintea lor, doar că loialitatea nu se bazează neapărat pe ideea de statut sau de logo, ci pe relația pe care o formează cu un brand. Exact rețeta pe care a folosit-o Zepter în ultimii 31 de ani, mizând pe faptul că produsele Zepter simplifică într-o măsură atât de mare viața cumpărătorilor încât e imposibil ca aceștia să nu rămână fideli. Astfel, loialitatea este ceva subînțeles, nu are nevoie de strategii complexe și subterfugii comerciale. Odată ce ai văzut pe propria piele, nu ai cum să dai înapoi.

Noile generații sunt mai interesate ca oricând de sănătate și un trai eficient, așa că o casă optimizată în stil Zepter este răspunsul la nevoia lor de stabilitate și echilibru, fără sacrificiu de timp: apa purificată vine direct de la robinet, prin intermediul Aqueena Pro sau Edelwasser; aerul este filtrat cu Therapy Air Ion și pot sta liniștiți; de gătit pot găti în vasele Zepter fără să adauge apă, sare, ulei sau condimente și folosind un singur ochi de aragaz pentru a găti mai multe feluri de mâncare în același timp. Simplu, palpabil, cu rezultate imediate asupra calității vieții.

5. Sunt produse care au la bază multă tehnologie disruptivă

Conform unui studiu Nielsen din luna iulie, mileniștii au ales tehnologia drept trăsătura definitorie a generației lor. Altfel spus, ceea ce îi caracterizează față de toți cei de dinaintea lor este apetitul, interesul și modul în care integrează tehnologia în toate aspectele vieții lor. Atracția față de tot ce este high-tech e irezistibilă și e un bulgăre imposibil de rostogolit înapoi.

La acest capitol, Zepter nu are nimic de demonstrat, poate doar să enumere senin ceea ce oferă de 31 de ani încoace.

Porțelanul Zepter este o combinație unică de caolin, cuarț și feldspat, ars la temperaturi de aproape 1.500 de grade Celsius, pentru a rezista inclusiv zgârieturilor făcute cu oțel. Paharele sunt dublate cu oțel inoxidabil pentru a păstra temperatura băuturilor, iar tacâmurile sunt din cel mai gros inox de pe piață, au lustru de oglindă și sunt verificate individual, „bucată cu bucată”.

Vasele Zepter au o bază formată din trei straturi de metal, comprimate cu o presă de 2.000 de tone, astfel încât să nu se deformeze niciodată. Primul dintre cele trei straturi de metal este îmbunătățit după o tehnologie patentată Zepter și suprafața antiaderentă devine parte integrantă a aliajului metalic indestructibil.

Corpul vasului este dintr-un aliaj patentat Zepter, 316L, care nu reține mirosuri, nu se colorează și este hipoalergenic. Designul permite mai multor vase să fie suprapuse pentru a găti 2-3 feluri de mâncare pe același ochi de aragaz, la aceeași temperatură joasă și cu economie de energie. Am putea continua așa cu fiecare produs Zepter în parte.

Fiecare produs Zepter, luat individual, este gândit pentru a livra cele mai bune rezultate pe categoria lui, iar pentru mileniști și zeți, utilul și funcționalitatea reprezintă reperele principale ale noțiunii de cool.

6. Hrănesc pofta de experimente

Când tot ceea ce te înconjoară este ușor de folosit, intuitiv și eliberator, asta înseamnă că ai o „pânză albă” de creație pentru toate experimentele care ți-ar putea trece prin minte. Nevoile esențiale sunt satisfăcute din start, așa că te poți axa pe lucruri complexe.

Spre deosebire de generațiile anterioare, mai conservatoare și „cuminți”, mileniștii și zeții sunt oameni ai testatului, ai curiozității și al tentativelor și eșecurilor. Pentru mileniști nu există „Nu cred în mine”, „Nu sunt în stare” sau „Nu sunt suficient de bun”. Timpul economisit de produse funcționale care le simplifică viețile poate fi investit în experimente creative și în alte lucruri cu valoare adăugată mare.

Trăind într-un mediu cu aer curat, apă curată, mâncare sănătoasă și neconsumatoare de timp, au tot restul timpului la dispoziție ca să se gândească la cum schimbă lumea. Adică exact ceea ce vor.

7. Mileniștii sunt antreprenori nativi, în stil Zepter

Ideea de a aparține unei corporații li se pare anacronică mileniștilor și nu le satisface suficient nevoia de independență. Sunt creativi, persuasivi și siguri pe ei, dar în același timp mult mai pragmatici decât toate generațiile anterioare: le place să (se) vândă, să explice, să-i convingă pe alții de ideile lor, când ei înșiși sunt seduși de ele la modul concret.

Modelul instaurat de Philip Zepter, care a schimbat viața câtorva mii de reprezentanți de vânzări în ultimii 30 de ani, ar putea fi reluat și reinventat de către noua generație, fiindcă se bazează exact pe valorile pe care mileniștii și zeții le prețuiesc cel mai tare. Independența, controlul asupra timpului și programului lor, pragmatismul și performanța.

Mileniștii și zeții nu mai sunt interesați de logo-uri și branduri afișate la vedere, ci de tot ceea ce pot oferia acele branduri, atât lor personal, cât și societății în ansamblu. Și, mai ales, îi interesează felul în care acele branduri îi pot ajuta să fie designerii propriei lor vieți. Lucru la care Zepter se pricepe cel mai bine.

Follow:
Share:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *